Kontrast:
Czcionka:
A
A
A
2012-11-26 10:17:45

RLŚ 7331-1.7/ś/2 DECYZJA o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

DECYZJA

o środowiskowych uwarunkowaniach

zgody na realizację przedsięwzięcia

 

Na podstawie art. 75 ust 1, pkt 4 i ust.3 w związku z art.71, ust.1 i ust.2 pkt. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U.z 2008r. Nr 199 , poz. 1227), a także § 3 ust.1 pkt 90 lit. b rozporządzenia Rady Ministrów dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz. U. Nr 257,poz.2573, z późniejszymi zmianami) i art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst j. Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami.), po rozpatrzeniu wniosku polegającego na budowie chlewni na 1920 stanowisk produkcyjnych w miejscowości Łasin Wybudowanie na nieruchomości oznaczonej działką o nr geod. 45/3, gm. Łasin - Inwestor Zbigniew Plitt zamieszkały 86 – 320 Łasin, ul. Dworcowa 35.

 

Orzekam :

 

Ustalić: środowiskowe uwarunkowania na realizację przedsięwzięcia polegającego na:

„ Budowie chlewni na 1920 stanowisk produkcyjnych w miejscowości Łasin Wybudowanie na nieruchomości oznaczonej działką o nr geod. 45/3, gm. Łasin”.

według niżej wymienionych warunków:

I. Na etapie realizacji i eksploatacji lub użytkowania przedsięwzięcia należy podjąć następujące działania:

  1. Prace ziemne i budowlane rozpocząć poza okresem lęgowym ptaków przypadającym od 15 marca do 15 sierpnia, a w innym terminie w przypadku potwierdzenia przez eksperta ornitologa braku lęgów (gniazd) chronionych gatunków ptaków na terenie inwestycji;

  2. Utrzymywać reżim technologiczny w celu ograniczenia wydzielania się do atmosfery zapachów złowonnych;

  3. Instalacje i urządzenia budowli rolniczych służących do odprowadzania zużytych wód, nieczystości i zanieczyszczeń zaprojektować tak, aby wyeliminować możliwość przenikania szkodliwych substancji do wód i gleby;

  4. Podczas realizacji inwestycji używać wyłącznie sprawnego sprzętu i monitorować ewentualne wycieki substancji ropopochodnych, mogące powstać w przypadku awarii;

  5. Zabiegi związane z konserwacją maszyn i uzupełnianiem paliwa wykonywać w miejscach do tego przystosowanych;

  6. Nie magazynować smarów, olejów i innych produktów ropopochodnych w pobliżu placu budowy, zwłaszcza przy wykonywanych wykopach;

  7. Na czas prowadzenia inwestycji zabezpieczyć doprowadzenie na teren budowy wody do celów technologicznych i sanitarnych oraz zapewnić odpowiednią ilość sanitariatów i pojemników na odpady;

  8. Dokonywać systematycznej kontroli wszystkich maszyn i urządzeń pod kątem wzrostu hałasu, a w razie wystąpienia przekroczeń przeprowadzić naprawy oraz dodatkowe izolacje akustyczne;

 

-1-

 

  1. Prace budowlane prowadzić w godzinach dziennych (600 – 2200);

  2. Na etapie realizacji inwestycji wyznaczyć miejsca tymczasowego gromadzenia odpadów i sukcesywnie przekazać je do zagospodarowania lub unieszkodliwienia;

  3. Obszar niezajęty trwale pod inwestycję, zrekultywować po zakończeniu prac;

  4. Dno i ściany zbiorników na odchody zwierzece wykonać z materiału nieprzepuszczalnego;

  5. Odpady segregować i składować w wydzielonym miejscu, w pojemnikach, zapewniając ich regularny odbiór przez uprawnione podmioty. Odpady niebezpieczne segregować celem wywozu do specjalistycznych przedsiębiorstw zajmujących się ich unieszkodliwianiem. Miejsca ich gromadzenia zabezpieczyć przed skażeniem środowiska;

  6. Odpady z produkcji zwierzęcej (sztuki padłe) przechowywać w chłodni, a następnie niezwłocznie przekazywać odbiorcom do unieszkodliwiania w wyspecjalizowanych zakładach utylizacyjnych;

  7. Nawozy naturalne wykorzystywać w celach rolniczych z zachowaniem przepisów szczegółowych w tym zakresie;

  8. Gnojowicę niezagospodarowaną jako nawóz naturalny traktować jako odpad i postępować z nią zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm);

  9. Zastosować odpowiednie metody żywieniowe polegające na modyfikacji składu paszy lub suplementu w celu ograniczenia wydalania azotu i związków odorotwórczych;

  10. Utrzymać wysoki poziom higieny pomieszczeń inwentarskich, w celu ograniczenia emisji gazów, substancji złowonnych oraz aerozoli bakteryjnych;

  11. Prowadzić okresowe przeglądy instalacji wentylacyjnej oraz instalacji związanych z przygotowaniem i rozprowadzeniem pasz;

  12. Stosować szczelny system poideł w pełni zautomatyzowany i monitorowany, w celu oszczędnego zużycia wody;

  13. Każdorazowo po zakończonym cyklu produkcyjnym kontrolować i czyścić systemy wentylacyjne.

  14. Zaleca się otoczyć teren chlewni pasem zieleni izolacyjnej;

  15. Drogi dojazdowe do budowli oraz stanowiska postojowe należy utwardzić;

  16. Usytuować budowle zgodnie z odległościami wskazanymi w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 7.10.1997 w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle rolnicze i ich usytuowania (Dz. U. Nr 132 poz. 877) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75 poz. 690 z 2003 r. z póź. zm.)

 

 

II. W dokumentacji niezbędnej do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę należy uwzględnić następujące wymagania dotyczące ochrony środowiska:

1. Należy zastosować rozwiązania techniczne zapewniające ochronę środowiska i zdrowia ludzi;

2. Zaprojektować szczelną kanalizację technologiczną, odprowadzającą gnojowicę z kanałów podrusztowych chlewni do zbiornika;

3. Podrusztowy zbiornik na gnojowicę zaprojektować jako szczelny, nieprzepuszczalny, z zastosowaniem materiałów hydroizolacyjnych i odpornych na działanie kwasów i zasad;

4. Obiekt inwentarski zaopatrywać w wodę z sieci wodociągowej;

5. Ścieki socjalno – bytowe odprowadzać do przydomowej oczyszczalni ścieków.

 

-2-

 

III. Przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia nie należy przeprowadzać:

Oceny oddziaływania na środowisko oraz postępowania w sprawie trans granicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji o pozwolenie na budowę.

IV. W przypadku wykonywania działalności pogarszającej stan środowiska, zostaną podjęte odpowiednie decyzje nakazujące wstrzymanie takiej działalności do czasu zainstalowania urządzeń lub wykonania innych czynności zabezpieczających środowisko.

 

 

U Z A S A D N I E N I E

 

Wnioskiem z dnia 05 kwietnia 2012 roku Pan Zbigniew Plitt zamieszkały 86-320 Łasin, ul. Dworcowa 35, gmina Łasin wystąpił do Burmistrza Miasta i Gminy Łasin o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla opisanego wyżej przedsięwzięcia. Do wniosku dołączono wymagane ustawą o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko dokumenty, informujące o przedsięwzięciu.

Planowana inwestycja zlokalizowana jest w miejscowości Łasin Wybudowanie, dz. nr 45/3, gmina Łasin z zachowaniem wszystkich wymogów odnośnie odległości od sąsiednich zabudowań silosy zbożowe w odległości ok. 55 m, zbiorniki oczyszczalni ścieków w odległości 173 m, pozostałe zabudowania są w większej odległości ok 201 m. W budynku inwentarskim chów będzie odbywać się w technologii bezściółkowej obejmującą 1920 stanowisk dla świń i średniej rocznej obsadzie 222,6 DJP. Dla zagospodarowania odchodów zwierzęcych zaprojektowany jest zbiornik pod budynkiem, z częścią spedycyjną obok tuczarni. Gnojowica będzie przeznaczona do rolniczego wykorzystania na miejscu w gospodarstwie, jako nawóz naturalny, oraz jako wsad do biogazowni.

W dniu 19 kwietnia 2012 roku Burmistrz Miasta i Gminy Łasin wszczął postępowanie administracyjne w sprawie – budowy chlewni na 1920 stanowisk produkcyjnych w miejscowości Łasin Wybudowanie na nieruchomości oznaczonej działką o nr geod. 45/3, gm. Łasin powiadamiając pisemnie i w sposób zwyczajowo przyjęty strony postępowania.( tablica ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy Łasin, na stronie internetowej Miasta i Gminy Łasin) – Zawiadomienie o wszczęciu postępowania – RLŚ 7331-1/ś/2012 roku z dnia 19 kwietnia 2012r. Ponieważ planowane przedsięwzięcie należy do kategorii określonych w art.59 ust.1 pkt 2 wymienionej na wstępie ustawy, a także wymienione jest w §3 ust.1 pkt 90 lt. b rozporządzenia Rady Ministrów dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko (Dz.U. Nr 257,poz.2573, z późniejszymi zmianami), Burmistrz Miasta i Gminy Łasin jako organ, w którego kompetencji jest wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, wystąpił dnia 24 maja 2012 roku, zgodnie z art. 64 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa ( Dz. U. 08.199.1227), do odpowiednich organów/Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu o opinię w przedmiocie obowiązku przeprowadzenia dla planowanego przedsięwzięcia oceny o jego oddziaływaniu na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, o jednoczesne ustalenie zakresu raportu o oddziaływaniu tego przedsięwzięcia na środowisko.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu w dniu 13 czerwca 2012 roku – N.NZ-423/14/2012 roku wydał opinię, że dla powyższego przedsięwzięcia należy przeprowadzić ocenę oddziaływania na środowisko. Zakres raportu powinien obejmować elementy wynikające z art. 66 cytowanej ustawy z dnia 3 października 2008 roku, o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem

 

-3-

WOO.4240.435.2012.AM1 z dnia 11 czerwca 2012 roku, wyraziła opinię, że dla przedsięwzięcia ww. istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i zakres raportu powinien zawierać art. 66 ust. 1 pkt 1, 3-8 i 11-15, 17-20, ust. 5 i 6 cyt. ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

W dniu 18 maja 2012 r. Burmistrz Miasta i Gminy Łasin pismem – RLŚ 7331-1.2/ś/2012 roku, zwrócił się do odpowiednich organów/Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Grudziądzu o uzgodnienie raportu dla wyżej wymienionego przedsięwzięcia.

Postanowieniem z dnia 26 czerwca 2012r Burmistrz działając z urzędu sprostował błąd pisarski, w ten sposób że w piśmie przewodnim dotyczącym uzgodnienia raportu oddziaływania na środowisko wskazano „Budowę tuczarni dla 168 DJP trzody chlewnej w miejscowości Nowe Błonowo na nieruchomości oznaczonej działką o nr geod.34, gm . Łasin” a powinno być napisane: „Budowa chlewni na 1920 stanowisk produkcyjnych w miejscowości Łasin Wybudowanie na nieruchomości oznaczonej działka o nr geod. 45/3, gm. Łasin, powiadamiając pisemnie strony postępowania.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Grudziądzu, wydał opinię N.NZ-424/7/2012 roku z dnia 6 lipca 2012 roku, że planowana inwestycja ze względu na środowisko i zdrowie ludzi może być zrealizowana przy spełnieniu podanych warunków ww. opinii, które to warunki zostały określone ww. decyzji.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem – WOO.4242.137.2012.DB z dnia 25 lipca 2012 roku, wezwała Pana Zbigniewa Plitta zam. 86 – 320 Łasin, ul. Dworcowa 35 do przekazania wyjaśnień - informacji zawartych w raporcie, złożonym wraz z wnioskiem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin z dnia 18 maja 2012 r. – RLŚ 7331-1.2/ś/2012 roku, w sprawie uzgodnienia warunków realizacji dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowa chlewni na 1920 stanowisk produkcyjnych w miejscowości Łasin Wybudowanie na nieruchomości oznaczonej działka o nr geod. 45/3, gm. Łasin”

W dniu 3 września 2012 roku pismem RLŚ 7331-1.4/ś/2012r Burmistrz Miasta i Gminy Łasin odpowiedział na prośbę inwestora dotyczącą dokonywania oceny obszarów chronionych przed hałasem oraz identyfikacji ich w obszarze inwestycji zgodnie z podstawą prawną wymienioną w pkt 6 pisma RDOŚ Bydgoszcz.

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy pismem – WOO.4242.137.2012.AM1.1 z dnia 17 września 2012 roku, ponownie wezwała Pana Zbigniewa Plitta zam. 86 – 320 Łasin, ul. Dworcowa 35 do przekazania wyjaśnień - informacji zawartych w raporcie, złożonym wraz z wnioskiem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin z dnia 18 maja 2012 r. – RLŚ 7331-1.2/ś/2012 roku, w sprawie uzgodnienia warunków realizacji dla przedsięwzięcia polegającego na „Budowa chlewni na 1920 stanowisk produkcyjnych w miejscowości Łasin Wybudowanie na nieruchomości oznaczonej działka o nr geod. 45/3, gm. Łasin”.

W dniu 20 września 2012 roku pismem RLŚ 7331-1.5/ś/2012 Burmistrz Miasta i Gminy Łasin oraz kolejny odpowiedział na prośbę dotycząca dokonania oceny obszarów chronionych przed hałasem oraz identyfikacji ich w obszarze inwestycji zgodnie z podstawą prawną wymienioną w pkt 7 pisma RDOŚ Bydgoszcz.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy Postanowieniem – WOO.4242.137.2012.AM1.2 z dnia 19 października 2012 roku, po zapoznaniu się z załączoną dokumentacją (uzupełnienie: 5 września 2012 r. i 1 października 2012 r.) stwierdził, że kwalifikuje się ona do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 51 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r.

Analiza udostępnionych materiałów wykazała, że proponowane rozwiązania techniczne, organizacyjne oraz zabezpieczenia ekologiczne inwestycji zostały przyjęte właściwie i nie odbiegają od standardów stosowanych na obszarze kraju i UE.

 

-4-

Planowane zamierzenie polegać będzie na budowie nowego obiektu chlewni – tuczarni dla 222,6 DJP wraz z podziemnymi zbiornikami na gnojowicę na terenie działki o nr ewid. 45/3 w miejscowości Wybudowanie Łasińskie. Trzoda chlewna utrzymywana będzie w systemie rusztowym, bezściołowym.

Dla przedmiotowych działek nie został opracowany miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Wnioskowane przedsięwzięcie realizowane będzie w pobliżu istniejących obiektów budowlanych, na gruntach użytkowanych rolniczo o rozproszonej zabudowie. Najbliższa zabudowa mieszkaniowa zlokalizowana jest w odległości ok. 201 m względem projektowanego zadania.

Na etapie projektowania inwestycji należy uwzględnić zapisy rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 7 października 1997 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle rolnicze i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 132, poz. 877 z późn. zm.).

W celu zminimalizowania uciążliwości związanych z etapem realizacji przedsięwzięcia przewiduje się prowadzenie prac ziemnych w sposób niedopuszczający do przypadkowego wycieku substancji ropopochodnych. Używany sprzęt będzie sprawny technicznie, a wszelkie jego konserwacje, uzupełnianie paliwa, przeglądy i naprawy będą wykonywane w miejscu specjalnie do tego celu wyznaczonym.

Oddziaływanie przedsięwzięcia w fazie realizacji związane będzie z emisją hałasu, pyłu i produktów spalania oleju napędowego, spowodowane pracą ciężkiego sprzętu i transportu samochodowego, które przy założonych parametrach nie spowoduje przekroczenia dopuszczalnych poziomów dźwięku. Będzie to jednak oddziaływanie krótkotrwałe i odwracalne.

W wyniku przeprowadzonej analizy przedłożonej przez Inwestora dokumentacji, projektowana inwestycja nie będzie powodować uciążliwości, związanych z emisją hałasu i zanieczyszczeń do powietrza oraz nie wpłynie na ograniczenie sposobu zagospodarowania terenów sąsiednich.

Na podstawie obliczeń zawartych w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wykazano, iż emisja zanieczyszczeń poza terenem omawianego zakładu nie będzie przekraczać dopuszczalnych wartości.

Na etapie eksploatacji inwestycji przewiduje się zastosowanie rozwiązań technologicznych i organizacyjnych spełniających wymagania najbardziej efektywnej techniki w osiągnięciu wysokiego poziomu ochrony środowiska.

Oddziaływanie na stan powierzchni ziemi będzie polegać na przekształceniu powierzchni terenu na potrzeby wykonania zamierzenia. Ingerencja ta będzie obejmowała wykonanie fundamentów pod budynek, sieci uzbrojenia terenu oraz niwelacji omawianego obszaru w celu prawidłowego posadowienia obiektu.

Wszystkie odpady na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, zostaną zagospodarowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Odpady będą przekazywane odbiorcom posiadającym stosowne zezwolenia, na podstawie zawartych umów na odbiór odpadów lub zleceń. Sztuki padłe będą okresowo przekazywane wyspecjalizowanemu odbiorcy odpadów do unieszkodliwienia w wyspecjalizowanym zakładzie. Do czasu przekazania ww. wyspecjalizowanej firmie zwierzęta padłe lub ubite z konieczności magazynowane będą w chłodni.

W przypadku sytuacji odbiegającej od warunków normalnych m.in. wystąpienia choroby powodującej w skrajnym przypadku likwidację stada należy postępować ściśle wg wskazań Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa.

Odchody zwierzęce zostaną zagospodarowane na polach jako nawóz naturalny zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 10 lipca 2007 r. o nawozach i nawożeniu (Dz. U. 2007 r. Nr 147, poz.1033 z poźń. zm.).

Woda do projektowania chlewni dostarczana będzie z gminnej sieci wodociągowej. Wody opadowe i roztopowe z terenów utwardzonych, nie narażonych na zanieczyszczenia oraz z dachów

 

-5-

kierowane będą na tereny zielone należące do Inwestora. Ochrona środowiska wodnego na przedmiotowej fermie trzody chlewnej realizowana będzie poprzez zastosowanie wydajnego sytemu: pojenia zwierząt zapobiegającego rozlewaniu wody i mycia pomieszczeń wysokociśnieniowymi myjkami. Ponadto przewiduje się kontrolę ilości zużywanej wody oraz stosowanie środków dezynfekujących ulegających biodegradacji, a także dbanie o czystość na omawianym terenie.

W bezpośrednim sąsiedztwie zamierzenia nie będą realizowane inne przedsięwzięcia, stąd nie zachodzi zagrożenie nakładaniu się (kumulowania) oddziaływania na środowisko. Przedłożone w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko wyniki obliczeń w zakresie rozprzestrzeniania zanieczyszczeń w środowisku i hałasu nie wykazały, iż budowa fermy trzody chlewnej będzie powodowała przekroczenia dopuszczalnych poziomów substancji w powietrzu oraz dopuszczalnych poziomów dźwięku na terenach chronionych akustycznie.

Przedmiotowa inwestycja zlokalizowana jest w obszarze dorzecza Wisły. Z uwagi na rodzaj, zakres i lokalizację przedsięwzięcia stwierdza się, że przy zastosowaniu rozwiązań opisanych w raporcie, jego realizacja i eksploatacja nie wpływa na ryzyko nieosiągnięcia celów środowiskowych, zawartych w planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły, przyjętymi Uchwałą Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2011 r. (M.P. z dnia 21 czerwca 2011 r., Nr 49, poz. 549).

Planowana inwestycja zlokalizowana jest poza obszarami chronionymi z tytułu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151 z późn. zm.). Najbliższy obszar chroniony – Obszar Chronionego Krajobrazowego Doliny Osy i Gardęgi znajduje się w odległości około 3 km od ww. przedsięwzięcia.

Działka o powierzchni 2,0303 ha, na której planowana jest inwestycja, znajduje się na terenie rolniczym, w sąsiedztwie zabudowy zagrodowej, pól uprawnych oraz drogi gminnej. Teren, na którym planuje się przedsięwzięcie nie jest zagospodarowany. Obszar ten stanowią grunty orne, na których nie występują cenne przyrodniczo siedliska ani gatunki roślin chronionych. Realizacja inwestycji nie wiąże się z koniecznością wycinki drzew ani krzewów. Po zakończeniu przedsięwzięcia Inwestor planuje wykonanie nasadzeń zieleni izolacyjnej.

Przedsięwzięcie realizowane będzie na gruntach ornych, na których mogą gniazdować gatunki ptaków chronionych, np. skowronki. W związku z powyższym, z uwagi na możliwość występowania gatunków chronionych, zgodnie z zasadą przezorności wskazano warunek realizacji przedsięwzięcia w myśl którego prace ziemne i budowlane należy rozpocząć poza okresem lęgowym ptaków przypadającym od 15 marca do 15 sierpnia, a w innym terminie w przypadku potwierdzenia przez eksperta ornitologa braku lęgów (gniazd) chronionych gatunków ptaków na przedmiotowym terenie.

Ze względu na szczegółowy i jednoznaczny opis planowanej do zastosowania technologii oraz stosowanych środków mających na celu zmniejszenie uciążliwości dla środowiska, w związku z planowanym zamierzeniem, nie stwierdzono konieczności przeprowadzania powtórnej oceny oddziaływania na środowisko, w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 cyt. ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, pod warunkiem jednak, że we wniosku o wydanie ww. decyzji nie zostaną dokonane zmiany w stosunku do wymagań określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz raporcie o oddziaływaniu na środowisko. Ponadto ze względu na lokalizację w dużej odległości od granic państwa oraz zakres oddziaływania inwestycji nie stwierdzono konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie trans granicznego oddziaływania na środowisko.

Biorąc pod uwagę skalę i lokalizację planowanego obiektu uznano, że zarówno budowa, eksploatacja, jak i likwidacja, przy zastosowaniu metod zaproponowanych w raporcie, nie wpłyną negatywnie na środowisko.

 

-6-

Ponieważ w prowadzonym postępowaniu zgromadzono już niezbędne do wydania przedmiotowej

decyzji materiały i dowody, zgodnie z art.10 § 1 KPA, celem udostępnienia stronom czynnego udziału w każdym stadium postępowania, poinformowano strony o możliwości zapoznania się ze zgromadzonymi materiałami i dowodami oraz możliwości zgłoszenia ewentualnych uwag i żądań. Z możliwości tej strony nie skorzystały.

W tym stanie rzeczy, po dokładnej analizie zgromadzonych w sprawie materiałów i dowodów, mając na uwadze interes wszystkich stron postępowania i opierając się nad wymogami obowiązujących przepisów prawa opiniami odpowiednich organów podjęto decyzję uwzględniającą prośbę wnioskodawcy i ustalono środowiskowe uwarunkowania dla przedsięwzięcia, na warunkach określonych w sentencji niniejszej decyzji. Przy podejmowaniu decyzji kierowano się kryteriami określonymi w art.63 ust.1 ustawy o udostępnianiu…oraz § 5 rozporządzenia RM z dnia 9 listopada 2004r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć…

W szczególności uwzględniono: rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia z uwzględnieniem skali, wielkości zajmowanego terenu, usytuowanie przedsięwzięcia przy uwzględnieniu zagrożeń dla środowiska oraz rodzaj i skalę oddziaływania.

Mając na uwadze wszystkie wymienione wyżej elementy ustalono środowiskowe uwarunkowania dla przedmiotowego przedsięwzięcia i wydano niniejszą decyzje, w sentencji której określono warunki, na jakich przedsięwzięcie może być zrealizowane.

 

 

P O U C Z E N I E

 

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach na realizację przedsięwzięcia wiąże organ wydający decyzję o warunkach zabudowy.

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Od decyzji niniejszej służy odwołanie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Łasin do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od jej doręczenia.

 

Ta strona używa Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.